قیمت تابلو برق سه فاز آسانسور

قیمت تابلو برق سه فاز آسانسور

برای خرید تابلو سه فاز آسانسور با کمترین قیمت با ما تماس بگیرید. پامیر آسانسور بعنوان تولید کننده انواع قطعات آسانسور آماده خدمت رسانی به شما می باشد.

قیمت تابلو برق سه فاز آسانسور

تابلو قدرت آسانسور

تابلو سه فاز بعنوان اصلی ترین عامل محرکه آسانسور مباشد که بسیار پر کاربرد است. تابلو سه فاز آسانسور در قسمت الکتریال مورد نصب و راه اندازی قرار می گیرد.

تابلو سه فاز از سه فیوز اصلی تشکیل شده است که برای ایمنی سیم کشی آسانسور می باشد. این تابلو باید در قسمت موتورخانه آسانسور قرار گیرد و برای انتقال برق سه فاز و تک فاز به دیگر تجهیزات آسانسور استفاده می شود.

این وسیله برای انتقال برق سه فاز و تک فاز به دیگر تجهیزات آسانسور مورد استفاده قرار می گیرد.گفتنی است : تابلو سه فاز تشکیل شده از سه فیوز برای ایمنی سیم کشی آسانسور است.و برای هر آسانسوری استفاده از این وسیله ضروری است.

تابلو قدرت آسانسور

نقشه تابلو برق سه فاز

یکی از وظایف مهم تابلو سه فاز آسانسور تامین برق مورد نیاز قطعات مختلف است.این وسیله برق چراغ‌های چاله آسانسور و اتاقک موتورخانه ، برق موتور و تابلوی کنترل و برق پریز‌های چاله آسانسور و اتاقک موتورخانه را تامین می کند.گفتنی است : در بیشتر آسانسورها از دو مدل تابلو سه فاز سکسیونری و تابلو سه فاز فیوزباکس استفاده می گردد.چرا که این دو مدل از استاندارد لازم در هنگام نصب برخوردار هستند.

انواع تابلو برق آسانسور

انواع تابلو برق آسانسور

بسیاری از قطعات مهم و کاربردی اسانسور در قسمت موتورخانه نصب و راه اندازی می شوند.برخی از این قطعات شامل ، موتور آسانسور ، تابلوفرمان ، گاورنر ، فلکه هرزگرد ، نجات اضطراری و سایر قطعات است.

قیمت تابلو برق آسانسور

جعبه سه فاز نیز در این بخش نصب می شود.این وسیله علی رغم ساختار ساده دارای وظیفه ای مهم است.و آن هم انتقال برق سه فاز و تک فاز به دیگر تجهیزات آسانسور است.گفتنی است : تابلو سه فاز دارای شینه نول و ارت و ترمینال‌های سه فاز و نول و ارت است. دو کلید مینیاتوری نیز  درون آن تعبیه شده است.

تابلو سه فاز یکی از قطعات پر کاربرد قسمت الکتریکال آسانسور است.که در موتورخانه مورد نصب و راه اندازی قرار می گیرد.تابلو سه فاز آسانسور توسط ۴ پیچ و رول پلاک و در حوالی تابلو فرمان آسانسور و در ارتفاع ۱۲۰ الی ۱۴۰ سانتی متر از کف موتور خانه راه اندازی می شود.این وسیله علی رغم ساختار ساده دارای وظیفه ای مهم در آسانسور است.

در واقع توزیع برق به قسمت های مختلف توسط تابلو سه فاز انجام می گیرد.بر روی درب این قطعه یک کلید سه فاز غلطکی و سه چراغ سیگنال وجود دارد. روشن بودن چراغ‌ها نشان دهنده وجود سه فاز و دلیل کلید سه فاز قطع کامل مدار سه فاز آسانسور است.

انواع تابلو برق آسانسور

بخش های مختلف تابلو سه فاز

  • سه فیوز برای ایمنی سیم کشی آسانسور
  • شینه نول و ارت و ترمینال ۳ فاز
  • دو کلید چراغ دار
  • یک کلید سه فاز غلطکی

گفتنی است چراغ های تعبیه شده در روی درب به تابلو سه فاز آسانسور نشان دهنده برق در تابلو سه فاز آسانسور می باشد که از این رو سرویس کار می‌تواند به راحتی به واسطه یک کلید سه فاز غلطکی برق آسانسور را قطع نماید.

تابلو سه فاز آسانسور سه بخش را نیز کنترل می کند. که شامل :

  • برق موتور و تابلوی کنترل
  • برق چراغ های چاهک آسانسور و اتاقک موتورخانه
  • برق پریز چاهک آسانسور و اتاقک موتورخانه

انواع تابلو برق آسانسور

تابلو سه فاز آسانسور

همانطور که گفته شد : جعبه سه فاز یکی از قطعات پرکاربرد آسانسور است.که در مرحله پایانی نصب ، راه اندازی می گردد.این وسیله از سه فیوز برای ایمنی سیم کشی آسانسور تشکیل شده است.

تابلو سه فاز دارای شینه نول و ارت و ترمینال‌های سه فاز و نول و ارت است. دو کلید مینیاتوری نیز  درون آن تعبیه شده است.استفاده از تابلو سه فاز در پروژه های مختلف نصب و راه اندازی آسانسور ضروری است.این وسیله در موتورخانه آسانسور و نزدیک تابلوفرمان نصب می گردد.

برق تمام سیستم آسانسور از کنتور عمومی تامین می‌شود، کنتور عمومی برای ساختمان‌هایی که آسانسور دارند، یک کنتور ۳ فاز است که محل نصب آن در کنار سایر کنتور‌های برق، یعنی در تابلوی کنتور‌ها نصب است. تابلو سه فاز تشکیل شده از سه فیوز برای ایمنی سیم کشی اسانسور که بر اثر اضافه جریان ناشی از اتصالات کوتاه به وجود می‌آید. تابلو سه فاز دارای شینه نول و ارت و ترمینال‌های سه فاز و نول و ارت است. دو کلید مینیاتوری نیز (روشنایی چراغ تونلی و ..) درون آن تعبیه شده است. بر روی درب آن نیز یک کلید سه فاز غلطکی و سه چراغ سیگنال وجود دارد. روشن بودن چراغ‌ها نشان دهنده وجود سه فاز و دلیل کلید سه فاز قطع کامل مدار سه فاز اسانسور است.

تابلو سه فاز، برق ۳ قسمت مختلف را تامین می‌کند:

  • برق موتور و تابلوی کنترل
  • برق چراغ‌های چاله آسانسور و اتاقک موتورخانه
  • برق پریز‌های چاله آسانسور و اتاقک موتورخانه

تابلو قدرت آسانسور

کابل اصلی برق آسانسور :

برق تمام سیستم آسانسور، چراغ ها و پریزهای موجود در موتورخانه و چاله آسانسور توسط یک کابل ۵ رشته که از کنتور عمومی می آید تامین می شود. کنتور عمومی برای ساختمان هایی که آسانسور دارند، یک کنتور ۳ فاز است که تمامی ساکنین آن مجتمع مسکونی در پرداخت هزینه های مصرفی آن شریک هستند. این کنتور در کنار سایر کنتورهای برق، یعنی در تابلوی کنتورها نصب می شود.

کابل سه فاز:

اینکه این کابل ۵ رشته ای از چه نمره ای باشد بستگی به توان موتور، ظرفیت آسانسور، راندمان موتور و پارامترهای دیگر تعیین میشود.

معمولاً برای آسانسورهای -۵/۵ کیلو وات و کمتر- و تا ارتفاع ۶ طبقه ، که ظرفیت جابجایی ۴ تا ۶ نفر را دارند، از کابل ۵ در ۶ استفاده می شود. و برای موتورهای آسانسور با توان ۹/۵ کیلو وات که معمولاً ظرفیت جابجایی ۱۰ نفر را دارند، از کابل ۵ در ۱۰ استفاده می‌شود.

از این ۵ رشته سیم، ۳ رشته برای فازهای برقِ ۳ فاز، یک رشته برای نول و یک رشته برای ارت استفاده می شود.

نکته: وقتی می گوییم یک کابل ۵ در ۶ (۵*۶) است، یعنی در داخل آن کابل ۵ رشته سیم با نمره ۶ قرار گرفته است.

پس این کابل اصلی بایستی از کنتور عمومی شروع شود و با استفاده از لوله برق فولادی یا لوله برق نسوز به داخل چاله آسانسور برسد و بعد از آنجا به سمت بالا و تا اتاقک موتورخانه امتداد یابد و به تابلو  وصل شود. لوله های فولادی یا لوله های نسوز که کابل اصلی از داخل آن رد شده بایستی به فاصله هر ۲ متر به دیواره چاله آسانسور با بست محکم شود.

محصولات پامیر آسانسور:

انواع وزنه تعادل آسانسور شامل:

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۸ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و استعلام قیمت