نحوه محاسبه وزنه تعادل

وزنه تعادل وزنه ای است که با اعمال نیروی مخالف تعادل و پایداری یک سیستم مکانیکی را فراهم می کند. هدف از وزنه تعادل این است که بار را سریعتر و کارآمدتر بلند کند که باعث صرفه جویی در انرژی و کاهش مالیات بر ماشین بالابر می شود.

انواع وزنه آسانسور فلزی
انواع وزنه آسانسور فلزی

وزنه های ضد وزن اغلب در بالابرهای کششی (آسانسور)، جرثقیل ها و سواری های تفریحی استفاده می شود. در این کاربردها، بار مورد انتظار ضرب در فاصله ای که بار از تکیه گاه مرکزی (که «نقطه اوج» نامیده می شود) باید برابر با جرم وزنه تعادل ضربدر فاصله آن از نقطه واژگونی باشد تا از تعادل بیش از حد جلوگیری شود. سمت. این فاصله ضربدر جرم، لحظه بار نامیده می شود.

تعادل وزن یا نیرویی است که وزن یا نیرویی را متعادل می کند یا آن را خنثی می کند، مانند زمانی که دو جسم با وزن، قدرت یا تأثیر مساوی در تقابل با یکدیگر عمل می کنند. سپس گفته می شود که اشیاء در تعادل هستند.

تربوشت: پنج جزء اصلی تربوشت وجود دارد: تیر، وزنه تعادل، قاب، ناودان راهنما و بند. پس از اینکه وزنه تعادل از یک سکوی روی قاب پایین می‌آید، نیروی جاذبه وزنه تعادل را می‌کشد و پرتو را می‌چرخاند. بدون وزنه تعادل، پرتو نمی‌تواند قوسی را که به زنجیر اجازه می‌دهد پرتابه را با دقت آزاد کند، کامل کند.

میل لنگ: وزنه تعادل نیز در بسیاری از سیستم های دوار برای کاهش ارتعاشات ناشی از عدم تعادل در مجموعه دوار استفاده می شود. یک مثال معمولی وزنه های تعادل روی میل لنگ در موتورهای پیستونی است.

چراغ رومیزی: برخی از لامپ های بازویی متعادل با یک وزنه تعادل کار می کنند تا بازو و لامپ را در موقعیت مورد نظر نگه دارند.
آسانسور: در آسانسورهای کششی (غیر هیدرولیک)، یک وزنه تعادل سنگین، بار واگن آسانسور را متعادل می کند، بنابراین موتور وزن بسیار کمتری از واگن را بلند می کند (به طور خاص، وزنه تعادل وزن واگن به اضافه 40 تا 50 درصد وزن آن است. ظرفیت نامی). وزنه تعادل همچنین نیروی شتاب صعودی را افزایش می دهد و نیروی شتاب نزولی را کاهش می دهد تا مقدار توان مورد نیاز موتور کاهش یابد. واگن آسانسور و وزنه های تعادل هر دو دارای چرخ هایی هستند که روی ریل می چرخند تا از حرکت نامنظم جلوگیری کنند و سواری نرم تری را برای مسافران فراهم کنند.

نمودار یک آسانسور فضایی. در پایین نمودار بلند، زمین است که از بالای قطب شمال دیده می شود. حدود شش شعاع زمین بالای زمین، کمانی با مرکز مشابه زمین کشیده شده است. قوس سطح مدار ژئوسنکرون را نشان می دهد. حدود دو برابر ارتفاع کمان و مستقیماً بالای مرکز زمین، یک وزنه تعادل توسط یک مربع کوچک به تصویر کشیده شده است. خطی که کابل آسانسور فضایی را نشان می دهد وزنه تعادل را مستقیماً در زیر آن به استوا متصل می کند. مرکز جرم سیستم بالاتر از سطح مدار ژئوسنکرون توصیف شده است. مرکز جرم تقریباً یک چهارم مسیر بالا از قوس ژئوسنکرون تا وزنه تعادل نشان داده شده است. پایین کابل نشان داده شده است که در خط استوا لنگر انداخته است. یک کوهنورد با یک مربع گرد کوچک به تصویر کشیده شده است. کوهنورد در حال بالا رفتن از کابل در حدود یک سوم مسیر از زمین تا قوس نشان داده می شود. نکته دیگر نشان می دهد که کابل همراه با چرخش روزانه زمین می چرخد ​​و عمودی باقی می ماند.
آسانسور فضایی با وزنه تعادل در بالا
آسانسور فضایی: آسانسور فضایی سازه ای پیشنهادی است که برای انتقال مواد از سطح یک جرم آسمانی به فضا طراحی شده است. انواع زیادی پیشنهاد شده است، اما این مفهوم اغلب به آسانسوری اشاره دارد که از سطح زمین به فضای بیرونی زمین ثابت می رسد و وزنه تعادلی در انتهای بیرونی آن متصل است.

با چسباندن یک وزنه تعادل در انتها، نیروی گریز از مرکز به سمت بالا از چرخش زمین تضمین می‌کند که کابل کشیده باقی می‌ماند و کشش گرانشی در بخش‌های پایین‌تر را خنثی می‌کند و در نتیجه به آسانسور اجازه می‌دهد عمودی بماند.

وزنه تعادل خود می تواند یکی از چندین شکل را به خود بگیرد:

یک سیارک سنگین و دستگیر شده؛
یک اسکله فضایی، ایستگاه فضایی یا فرودگاه فضایی که در گذشته مدار زمین ثابت قرار دارد. یا
گسترش خود کابل بسیار فراتر از مدار زمین ثابت.

وزنه تعادل آسانسور

وزنه های تعادل بتنی بر روی جرثقیل برجی

پل باسکول با وزنه تعادل بتنی
مترونوم: مترونوم مکانیکی باد-آپ دارای یک مکانیسم وزن و فنر قابل تنظیم است که امکان تنظیم سرعت با قرار دادن وزنه بر روی دوک را فراهم می کند. سرعت تمپو با انتقال وزنه به علامت دوک بالاتر کاهش می یابد یا با حرکت دادن آن به علامت پایین تر افزایش می یابد.

جرثقیل: تاور کرین (تصویر را ببینید) شکل مدرنی از جرثقیل تعادلی است که روی زمین ثابت می شود. یک بوم افقی به طور نامتقارن در بالای برج متعادل است. بازوی بلند وسایل بالابر را حمل می کند. بازوی کوتاه بازوی ماشینی نامیده می شود. این موتورها و لوازم الکترونیکی را برای به کار انداختن جرثقیل و همچنین وزنه های تعادل بتنی نگه می دارد.

سایر محصولات پامیر آسانسور

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و استعلام قیمت