چرا در آسانسور از آینه استفاده می کنند ؟

در گذشته اکثر خانه های بصورت ویلایی بودند و کمتر جایی خانه دو طبقه بود زیرا جمعیت خیلی زیاد نبود و مردم عادت داشتند در خانه های حیاط دار و خیلی بزرگ با سقف های بلند زندگی کنند.
اما به مرور زمان و با گسترش روز افزون جمعیت و عادت کردن مردم به زندگی شهری، دیگر فضا به اندازه کافی نبود و اکثر مردم به سمت کلان شهرها مهاجرت می کردند و اینها همگی باعث شد تا کم کم ساختمان های چند طبق بوجود آید.

آینه در آسانسور

خب بریم سراغ اینکه چرا داخل آسانسور آینه قرار داده اند.

امروزه در هر شهر بزرگی، بناهای بلند و چندطبقه ای وجود دارد که بدون آسانسور، استفاده از آنها غیرممکن به نظر می رسد. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که وجود آینه در آسانسور برای چیست؟

این روزها که شاهد عکس های سلفی در آینه آسانسور در پروفایل شبکه های مجازی دوستان و آشنایان هستیم و حتی خودمان اگه وارد یک کابین آسانسور شیک با طراحی زیبا شویم، اولین کاری که می کنیم یه سلفی از خودمان است.
مردم در آغاز دوران استفاده از آسانسور برای جابجایی بین طبقات، از کندی حرکت آن شکایت داشتند. متخصصان دریافتند که این مشکل از نگاه کردن آنها به دیوارهای آسانسور ناشی می شود که کاری بسیار خسته کننده است و باعث می شود گذر زمان کند به نظر برسد. وزنه فلزی آسانسور

آینه در آسانسور

کارشناسان باور دارند که سرعت بالای زندگی مدرن موجب شده که تایمر درونی مردم از تعادل همیشگی خارج شود و تعریف صبر کم کم به فراموشی سپرده شود. معمولاً مشاهده می‌کنید وقتی که منتظر انجام اتفاقی هستید، زمان به کندی سپری می‌شود. این مسئله به علت بازی است که تایمر ذهن با ما انجام می‌دهد و به نوعی سرعت سپری شدن زمان را در نظرمان کاهش می دهد.

وجود آینه باعث می شود که کابین بزرگتر دیده شود
وجود آینه در آسانسور به اطراف بعد و جلوه بیشتری می‌دهد.

مسافران با سوار شدن به آسانسور ناخودآگاه احساس می‌کنند در فضای بزرگتری قرار دارند.

آینه در آسانسور

از سوی دیگر وجود آینه در آسانسور موجب می‌شود که فضای این محل بزرگتر از گذشته به نظر آید و مبتلایان به اختلال عصبی تنگناهراسی بتوانند حس بدی تجربه نکرده و راحت‌تر زمان رسیدن به طبقه‌ی موردنظرشان را سپری کنند.

دو راه حل برای این مشکل وجود داشت:نخست، نوسازی آسانسور و افزایش سرعت آن و دوم، منحرف کردن توجه مردم به چیز دیگری که حرکت آسانسور را در نظرشان سریع تر کند.

متخصصان با توجه به هزینه های سنگین نوسازی آسانسور به نصب آینه روی آوردند. امروزه در اغلب آسانسورها شما می توانید با نگاه کردن به آینه سرگرم شوید.

مرتب کردن چهره و سرگرم شدن مسافران

آینه در آسانسور
چک کردن ظاهر به هنگام خروج و یا ورود به مکانی

احتمالا برای شما هم پیش آمده باشد با ورود به آسانسور به موها، یقه و لباس خود نگاه کرده و احیانا آنها را مرتب کرده باشید. این هم از فواید وجود آینه در آسانسور است. می‌توانید از آن به عنوان آینه قدی استفاده کنید.

متخصصان با توجه به هزینه‌های سنگین نوسازی آسانسور به نصب آینه روی آوردند. امروزه در اغلب آسانسورها شما می‌توانید با نگاه کردن به آینه سرگرم شوید.

یکی از راهکارهایی که بسیار مورد استقبال افراد قرار گرفت، استفاده از آسانسورهای شیشه‌ای بود. آسانسورهای شیشه‌ای یا کابین شیشه‌ای به آسانسورهایی گفته می‌شود که در زمان حرکت آسانسور افراد بتوانند بیرون آسانسور را ببینند. این آسانسورها به قدری مورد استقبال افراد قرار گرفت، که امروزه در تمام فروشگاه‌های بزرگ از این نوع آسانسور استفاده می‌شود. آسانسور آکوایومی یا «آکوادام» یکی از زیباترین آسانسورهای کابین شیشه‌ای جهان است. این آسانسور در مرکز، بزرگترین آکواریوم عمودی جهان، در «هتل رادیسون» در آلمان قرار گرفته است.

به خاطر هزینه زیاد نصب آسانسور کابین شیشه‌ای، افراد شروع به اجرای طرح‌های کم‌هزینه درون کابین آسانسور کردند؛ این کابین‌ها با چسباندن انواع برچسب‌ها، نقاشی‌ها و دیگر وسایل کم‌هزینه تزئین شده‌اند، و جالب است که تا این حد مورد استقبال افراد قرار گرفته اند.

آینه در آسانسور

دلایل نصب آینه در آسانسور

یکی از دلایل نصب آینه در کابین آسانسور این است که افرادی که سراسیمه و با عجله درب طبقه را باز می کنند، اگر تصویر خود را ندیدند سوار نشوند!! زیرا کابین ممکن است به دلیل نقص فنی در طبقه قرار نگیرد و درب طبقه نیز به اشتباه باز شود و آینه در این مواقع می تواند از سقوط افراد جلوگیری نماید. با اینکه سازمان استاندارد هیچ الزامی برای نصب آینه در آسانسور تعیین نکرده است، اما در بیشتر کابین هایی که نصب میشود، آینه وجود دارد. از دیگر دلایل نصب آینه در آسانسور می توان به نشان دادن فضای بیشتر آسانسور و همچنین کنترل فضای کابین توسط مسافر نام برد.

یکی دیگر از دلایل نصب آینه در آسانسور، میتواند به دلیل چک کردن ظاهر مسافران باشد. افرادی که از آسانسور برای خروج از منزل استفاده می کنند و یا افرادی که قرار مهم کاری دارند، می توانند پیش از ورود به محل موردنظر، ظاهر خود را بازبینی کنند تا از استرس آنها کم شود.

مراقبت از اطراف با آینه آسانسور

اگه داخل آسانسور آینه باشد، حتی اگه شما پشت به کسی ایستاده باشید، باز هم از آینه می توانید آن شخص را ببینید و حواستان به او باشد. به هر حال فضا بسته است و شما مجبور هستید با افراد غریبه چند دقیقه ای را سپری کنید.

زیبایی کابین آسانسور با آینه

هرچند که یک آسانسور از مجموعه ای از تجهیزات و قطعات فنی ، مکانیکی ، الکتریکی و الکترونیکی تشکیل شده است اما بخشی از آن که همیشه توسط کاربران یعنی ساکنین و یا میهمانان یک ساختمان دیده می شود کابین و درب های آسانسور است. بنا بر این شیک بودن یک ساختمان تکمیل نمی شود مگر اینکه آسانسور شما در عین کیفیت و ایمنی به یک کابین شیک و مدرن هم مجهز باشد که یکی از دلایل شیک بود وجود آینه در کابین یا شیشه ای بودن کابین است.

بنا بر سلیقه های مختلف امروزه کابین های آسانسور در انواع کابین های تمام استیل، کابین های ام دی اف، کابین های شیشه ای و سنگ و … طراحی و ساخته میشوند که با توجه به دیزاین و طراحی کلی ساختمان و نیز سلیقه ی کاربران و همچنین با توجه به قیمت قابل انتخاب هستند.

کابین آسانسور و لوازم تزیینی و فانتزی آن شامل چند بخش است :
دیواره های کابین
سقف کابین
کف کابین
آیینه کابین
دستگیره داخل کابین
پنل طبقات و صفحه نمایشگر طبقات
موزیک و صدای گویای کابین
درب های آسانسور
در طراحی دکوراسیون مدرن، روانشناسی رنگ ها بسیار حائز اهمیت بوده و طراحان دکوراسیون تاکید ویژه ای روی همخوانی رنگ ها در فضای داخلی را دارند. برای طراحی یک کابین آسانسور هم بهتر است که از آینه های رنگی مطابق با رنگ فضای داخلی کابین استفاده کرد. به عنوان مثال برای یک کابین با رنگ قهوه ای بهتر است که از آینه طلایی یا آینه مسی به عنوان آینه آسانسور استفاده کرد اما اگر فضای داخلی کابین سفید می باشد آینه نقره ای و آینه دودی گزینه های مناسبی به شمار می روند. تولید آینه سه بعدی با ترکیب های آینه های ساده و رنگی صورت می گیرد به طوری که آینه های رنگی به صورت مورب به آینه اصلی که اغلب به رنگ نقره ای است چسبیده می شوند.

قیمت وزنه فلزی آسانسور

قیمت براکت آسانسور

وزنه آسانسور

وزنه فلزی آسانسور

لقمه آسانسور

 

 

 

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و استعلام قیمت