نحوه محاسبه وزن های تعادلی

برای محاسبه این وزنه های تعادلی آسانسور باید بریم سراغ کتاب فیزیک و محاسبات آنرا با همدیگه انجام بدیم.

اگر از دوران دبیرستان یا دانشگاه مباحث فیزیک یادتون اومده باشه ما یکسری نیروی گشتاور داریم که در واقع در جهت عکس جهت نیروی که وارد می شود حرکت می کند.

پامیر آسانسور بعنوان بزرگترین تولید کننده انواع وزنه های آسانسور از قبیل:

نحوه محاسبه وزن های تعادلی

هرگاه دستگیره در را بچرخانید، چنان نیرویی وارد می کنید که انگار دستگیره یک اهرم است. این نیروی چرخشی که به عنوان گشتاور شناخته می شود، به شما امکان می دهد وزنه ها را با وزنه ای که وزنه دیگر را در هر دو انتهای اهرم متعادل می کند حرکت دهید. شما می توانید این روش تعادل و تعادل را در بسیاری از کاربردها از جرثقیل های ساختمانی گرفته تا باز کردن درب ها بیابید و با استفاده از معادله گشتاور می توانید نیروی وزن و فاصله در امتداد اهرم مورد نیاز را تعیین کنید.

نحوه محاسبه وزن های تعادلی

معادله گشتاور

هر اهرم با وزنه های خود برای متعادل کردن و متعادل کردن نیروهای مختلف، بر یک نقطه تکیه گاه تکیه دارد، نقطه ای که در آن بازوهای اهرم به هم می رسند. تکیه گاه باید بین هر دو وزنه در دو طرف اهرم قرار گیرد تا نیروی چرخشی ایجاد شود.

 

این اهرم ها به شما این امکان را می دهند که وزنه ای را به هر دو انتها اعمال کنید تا وزنه ها یکدیگر را متعادل کنند. گشتاور که لحظه یا لحظه نیرو نیز نامیده می شود، به شما امکان می دهد فاصله و نیرو بین دو وزن اهرم را مقایسه کنید.

نحوه محاسبه وزن های تعادلی

فرمول تعادل وزن تکیه گاه

حاصل ضرب نیروی وزنه و فاصله ای که روی بازوی اهرم قرار می گیرد برابر است با وزن طرف دیگر. از نظر ریاضی فرمول تعادل وزن تکیه گاه است

 

برای نیروی تلاش Fe، فاصله آن تا نقطه تکیه de، نیروی بار Fd و فاصله آن تا نقطه تکیه dl.

نحوه محاسبه وزن های تعادلی

نیروی بار و نیروی تلاش، وزنه‌های دو طرف اهرم را توصیف می‌کنند و یکدیگر را متعادل می‌کنند. این بدان معنی است که می توانید از نیروهای بار و تلاش به عنوان وزنه و وزنه تعادل در این برنامه ها استفاده کنید.

 

اگر زاویه “تتا” بین اهرم بازو و جهت نیروی وارد بر وزنه را می دانید، می توانید آن را در ماشین حساب تعادل وزن نقطه تکیه قرار دهید تا گشتاور را به صورت گشتاور “tau” بنویسید.

 

این زاویه باعث می شود که نیرو در جهت مناسب در کنار بازوهای اهرمی اعمال شود.

 

ماشین حساب تعادل وزن Fulcrum

واحدهای نیرو و فاصله باید برای هر دو طرف معادله مطابقت داشته باشند. اگر از پوند برای اندازه گیری وزن نیرو استفاده می کنید، به یاد داشته باشید که آن را به نیوتن تبدیل کنید تا نیروی واقعی را بدست آورید. می توانید از تبدیلی استفاده کنید که 0.454 کیلوگرم برابر با 1 پوند یا 4.45 نیوتن برابر با 1 پوند است.

 

اطمینان حاصل کنید که فاصله جسم روی بازوی اهرم را تا تکیه گاه اندازه گیری کرده اید. این ماشین حساب فاصله تکیه گاه به شما امکان می دهد وزنه هایی را که جرثقیل یا لیفتراک برای بلند کردن وزنه های سنگین استفاده می کند، مقایسه کنید.

 

محاسبه وزنه متقابل جرثقیل متحرک

تصور کنید یک جرثقیل متحرک در حال بلند کردن یک تیر فولادی به وزن یک تن یا 2000 پوند در ارتفاع 50 فوتی با وزنه تعادلی در 20 فوتی در طرف دیگر تکیه گاه است. نیروها در زوایای 90 درجه به هر بازوی اهرم جرثقیل اعمال می شود. وزن وزنه تعادلی که جرثقیل متحرک می تواند در این فاصله استفاده کند را محاسبه کنید.

 

از آنجایی که نیروها در زوایای 90 درجه اعمال می شوند، جزء sin​θ برابر با sin​(90 درجه)، یا 1 خواهد بود. با استفاده از معادله، ​Fe × d​e = F​l × d l، گشتاور برای وزن، یا نیروی تلاش، 2000 پوند ضربدر 50 فوت یا 100000 پوند فوت برای وزن است. وزن تعادل یا نیروی بار، 100000 پوند فوت تقسیم بر 20 فوت یا 5000 پوند است.

 

وقتی نیروهای دو طرف اهرم مساوی باشند، اهرم در حالت تعادل است. در حالت تعادل، نیروی خالص صفر است و هیچ شتاب اضافی در سیستم وجود ندارد. شما می توانید مجموع نیروهای جرثقیل متحرک یا لیفتراک را در زمانی که سیستم دیگر شتاب یا کاهش نمی دهد برابر با صفر تنظیم کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و استعلام قیمت